Handelsbetingelser

VIRKSOMHEDENS JURIDISKE NAVN

Qnts Aps
Ankersgade 12c kld.,
8000 Aarhus C
CVR-nr. 39 68 46 91

 

BUTIK

QNTS Aps
Ankersgade 12c kld.,
8000 Aarhus C
Danmark 

E-mail: kundeservice@qnts.dk

Tlf. 22 55 05 08

Følgende salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.qnts.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt. Betingelserne er gældende EU bestemmelser indenfor E-handel. 

BESTILLING OG BETALING

Qnts.dk er åben 24 timer i døgnet - du kan derfor altid handle og finde styles, der passer lige til dig. Oplever du problemer eller komplikationer, kan du altid kontakte os via Messenger, Facebook, Instagram, E-mail eller telefon.

For at handle på www.qnts.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du er selv ansvarlig for at afgive de korrekte oplysninger til QNTS.dk.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til indkøbskurven”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., vælger leveringsform, samt indtaster dine betalingsoplysninger.

Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til bekræftelsen af dit køb. Købet bekræftes ved at trykke på knappen ”Betal nu”. Herefter godkendes din ordre, og der sendes en bekræftelse til dig på e-mail.
Du kan betale med VISA, MasterCard, Maestro, JCB Card, VISA Electron, ViaBill og Mobilepay. Beløbet hæves først, når ordren forlader vores varelager. Der tages ikke gebyr ved betaling på QNTS.dk for ordrer, som er bestilt til Danmark.

Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem. Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og vi gør opmærksom på, at priserne kan skifte uden varsel.

Bemærk at der kan komme told og afgifter, når din ordre skal leveres i udlandet. Disse udgifter skal du selv betale for. Toldreglerne varierer meget fra land til land, så kontakt dine lokale toldmyndigheder, hvis du er i tvivl.
 

LEVERING

Alle ordrer vi modtager inden kl. 12.00 på hverdage sendes samme dag. Ordrer vi modtager i weekenden og på helligdage sendes altid førstkommende hverdag.
Leveringstiden er på 1-2 dage.

Du vælger selv hvordan vi skal levere din pakke. Vi sender pakker med GLS. 

Levering er gratis i Danmark ved køb over DKK 499,-
(Gælder levering til GLS pakkeshops)

GLS Pakkeshop 39 kr

Privat levering 49 kr
VIGTIGT: at du er hjemme, når pakken leveres ellers kan du 
risikere, at din pakke ender i en pakkeshop i en radius af max. 5 km fra din bopæl. 

Bestilling til Grønland

På alle ordrer du bestiller til Grønland, fratrækker vi dansk moms. Når du handler online på QNTS.dk, trækker vi momsen fra varens pris i trin 2, når du går gennem købsflowet. Leveringsprisen til Grønland er DKK 268, uanset pakkens størrelse og vægt.

Vi sender pakker til Grønland hver dag. Din ordre sendes fra vores lager inden for 1-2 hverdage. Alle pakker bliver sendt med fly, og du kan regne med en leveringstid på ca. 5-10 arbejdsdage. 

 

30 DAGES FORTRYDELSESRET

Når du handler på nettet hos www.qnts.dk har du 30 dages fortrydelsesret. 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. (Eksempel: Modtages varen d. 1/6 er seneste fortrydelsesdag d. 31/6)

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, kan du benytte nedenstående standardfortrydelsesformular hvis du ønsker at fortryde dit køb. Vi opdaterer løbende returformularen, således at den på alle tidspunkter er i overensstemmelse med de gældende bestemmelser.

 

Print og udfyld retursedlen her

 

RETURNERING

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

QNTS Aps
Ankersgade 12c kld.,
8000 Aarhus C
Danmark

Du har altid 30 dages returret fra den dag, du modtager din ordre. Det betyder, at du uden at oplyse grund kan returnere dine varer og få dine penge retur. Anvend blot det vedlagte returlabel og aflever returpakken på Posthuset eller i Pakkeboksen. QNTS returlabel koster 49,- inkl. miljøtillæg at benytte, og fratrækkes det beløb du skal have retur.

HUSK at få en kvittering for indlevering af pakken.

OBS: Vi modtager kun pakker som sendes direkte til vores adresse. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops eller pakkebokse. 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.

Ved ikke afhentet pakker bliver der modregnet et administrationsgebyr på 49 kr når ordren refunderes.

VIGTIGT:

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 30 dage efter, du har fortrudt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du opdager en fejl på din vare, ved modtagelse bedes du kontakte kundeservice med det samme. Husk at oplyse dit ordrenr. samt at beskrive fejlen på din vare og vores kundeservice vil hjælpe dig med det videre forløb.

Print og udfyld retursedlen her

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, dog ikke leverings- og returneringsomkostningerne.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, som du brugte ved købet. Har du helt eller delvist betalt med gavekort, fremsender vi dig et nyt gavekort svarende til den værdi, som du har returneret varer for og højest til samme værdi, som gavekortet udgør på ordreren.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist - Dette vil ske hvis:

  • Varens værdi er forringet
  • Hvis du reelt har taget varen i brug
  • Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndteret varen på en anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. 

BEMÆRK:
Original emballage kan udgøre en væsentlig del af varens værdi.

QNTS.dk fastsætter værdiforringelsen.

Returnering af udenlandske pakker

Har du handlet på QNTS.dk fra udlandet? Du kan altid returnere de uønskede varer, og vi vil udbetale pengene til dit kreditkort. Du skal selv betale for emballage og porto i forbindelse med returnering af din vare, hvis du har bestilt en forkert størrelse, eller du har fortrudt dit køb. 

 

Skulle du opleve defekter eller fejl ved din vare, eller har vi ved en fejl sendt dig en vare, du ikke har bestilt, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt. Så vil vi gøre, hvad vi kan for at hjælpe dig. Husk altid at oplyse dit ordrenummer i din henvendelse til kundeservice, så vi hurtigere kan hjælpe dig.
 

REKLAMATION

Når du handler på www.qnts.dk, har du i henhold til købeloven 24 måneders reklamationsret på fabrikations- og materialefejl (mangler). Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at fejlen/manglen/slitagen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, ringe vedligeholdelse eller uautoriserede indgreb. 

Skulle du opleve defekter eller fejl ved din vare, efter dine 30 dages returret er udløbet, bedes du ligeledes kontakte kundeservice, og så vil vi gøre, hvad vi kan for at hjælpe dig. Når vi har modtaget din henvendelse angående en reklamation, sender vi dig typisk en forsendelsespose og et returlabel, så du omkostningsfrit kan sende varen retur til os. Husk derfor altid at kontakte kundeservice, hvis du oplever en fejl på din vare.

Når du sender varen retur, bedes du udfylde og vedlægge den medsendte reklamationseddel. Husk også altid at få stemplet og underskrevet den vedlagte postkvittering på posthuset, når du indleverer pakken. Denne er dit bevis for, at pakken er sendt retur til os og gør dig ansvarsfri i tilfælde af, at pakken ikke dukker retmæssigt op hos QNTS.dk. Du skal gemme din postkvittering, indtil du har modtaget info fra QNTS.dk om, at din returpakke er modtaget og behandlet.

REKLAMATION PÅ HÅRPYNT & STRØMPEBUKSER

Ved reklamation er det et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Vi tager ikke imod reklamationer på strømpebukser der er taget brug. Er der gået hul på strømpebuksen ved påførelse, anses dette som slidtage. 

 

COOKIES

Ved at benytte www.qnts.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. 

Ønsker du at læse om, hvilke cookies der bruges på www.qnts.dk samt hvorledes du sletter cookies så klik her: Cookiepolitik

 

TRUSTPILOT

Vi samarbejder med Trustpilot, som er en anmeldelsesside, hvor kunder og potentielle kunder ud fra forbrugeranmeldelser, kan danne sig et indtryk af, hvad de kan forvente, når de handler hos QNTS.dk. Vi sætter en ære i hele tiden at forbedre os, og til det, har vi brug for vores kunders hjælp - 5 dage efter dit køb, vil du derfor modtage en opfordring til at anmelde os på Trustpilot. Der er ingen tvang og ingen forpligtelser forbundet med at skrive en anmeldelse, det er blot et tilbud om at dele din ærlige mening om os - QNTS.dk. Alle som handler hos os, modtager opfordringen og vi kan ikke blokere eller fravælge enkelte kunder, hvilket sikre at alle har mulighed for ærligt at dele deres købsoplevelse derinde og gør dermed billedet udadtil så troværdigt og reelt som muligt. Vi sætter pris på alle anmeldelser vi modtager, og vi bruger dem internt i firmaet til løbende at gøre status på, hvilke ting vi er gode til, samt hvilke ting vi bør udvikle på og forbedre. 

 

ANSVAR

QNTS.dk er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU. 

 

VÆRDIKODER

Værdikoder udstedt af QNTS.dk gives som en procentvis rabat eller som en kontant rabat. Værdikoden indløses inden betaling af din ordre, og kan kun indløses ved online køb og ikke i butikkerne. Der kan kun indløses én værdikode pr. ordre.

 

Værdikoderne får du, når du er gratismedlem af QNTSkundeklub, og du modtager værdikoderne via e-mail eller via din kundeklub-konto. Værdikoder er personlige og må ikke gives videre.
En værdikode er gyldig i 60 dage fra udstedelsesdatoen, medmindre andet er oplyst. Efter 60 dage bortfalder kodens værdi, og der kan ikke gøres krav på en ny værdikode.

 

Hvis du ønsker at returnere en ordre, hvor en værdikode er fratrukket, tilbagebetales værdikodens værdi ikke. Eksempel: Hvis der købes varer for 1000 kr., og der indløses en værdikode, der giver 10 % rabat (altså her 100 kr.), tilbagebetales der ved returnering 900 kr. og der kan ikke gøres krav på en ny værdikode.
Hvis der er anført et minimumsbeløb for, at en værdikode kan indløses, skal ordrens værdi være lig minimumsbeløbet eller over for, at værdikoden kan indløses.

 

Har du problemer ved indløsning af værdikoden eller spørgsmål omkring værdikoder generelt, kontakt venligst kundeservice. 

 

PERSONDATAPOLITIK

For at kunne handle på www.qnts.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn                                                                                                                
  • Adresse                                                                                                     
  • E-mail
  • Telefon/mobilnummer


Når du køber online på QNTS.dk, eller når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, indsamler og lagrer vi dine personlige oplysninger. Det er dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer, der bliver registreret. Vi gemmer disse oplysninger for at kunne ekspedere din ordre hurtigst muligt, men også så siden fremover automatisk indtaster dine oplysninger, hvis du er en tilbagevendende kunde hos os.

 

På QNTS.dk indsamler vi endvidere statistik om, hvilke områder af websiden vores brugere besøger. Disse data bliver ikke indsamlet for den enkelte bruger. Vi bruger derimod data om alle vores brugeres navigation for at forstå, hvordan vores brugere som en samlet gruppe anvender QNTS.dk, og forsøger på denne baggrund at gøre websiden bedre. Vi kan ikke se, hvor du kommer fra eller surfer hen på Internettet, når du forlader vores site.

 

Derudover indsamler vi information om, hvilke produkter vores brugere, som en samlet gruppe, foretrækker. Denne information bruges også til at forbedre websiden. Den information du deler med QNTS.dk er fortrolig. Oplysningerne videregives eller sælges ikke til en 3. part. Vi videregiver dog de nødvendige oplysninger til fragtfører for at kunne leverer dine varer, ligesom at vi i tilfælde af mistanke om bedrageri, ved lov er forpligtet til at videregive oplysningerne, til politiet. Begge dele vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

 

Når du handler på www.qnts.dk er dine informationer sikre. Vi kommer aldrig til at se dine kreditkortoplysninger, da alle transaktioner foregår gennem DIBS, som er et 3. parts betalingssystem.
Personoplysningerne registreres hos QNTS.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Den dataansvarlige på www.qnts.dk er QNTS.dk ApS.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Når du handler hos os oprettes et login til dine online kvitteringer, dine personlige oplysninger samt ordreinformationer og disse bliver ikke blive slettet, medmindre du anmoder os om det.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@qnts.dk 

Hos QNTS.dk har vi en klar politik for behandling af dine data for at hindre ethvert misbrug af dine informationer.

  

ØNSKER DU AT KLAGE OVER DIT KØB ONLINE

Hvis du vil klage over dit køb online, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på:
E-mail: kundeservice@qnts.dk 
Tlf: 22 55 05 08

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hud, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.